fbpx

TNE Lighthouse

Et fyrtårn for fremtidens undervisning

Bliv inspireret

Læs vores nyeste artikler 

Nyt søvnprojekt skal kortlægge, hvorfor elever ikke sover nok

SØVN er afgørende for teenageres trivsel, sundhed og udvikling. Den danske sundhedsstyrelse anbefaler, at unge i alderen 13-18 år sover 8-10 timer hver nat. De unge har i den grad behov for søvnen; ikke blot for at trives og lære, men også fordi søvnen spiller en vigtig rolle…

Musik i undervisningen: Bring læringen til live

DU har sikkert for vane at sætte noget bestemt musik på, når du skal slappe af. Og en anden type musik, når stemningen skal være festlig. Måske hører du noget særligt musik, når du er på vej til arbejde for at blive klar. Desværre slutter den daglige dj-tjans for mange, når…

Stil et spørgsmål, så det engagerer hele klassen.

SOM underviser motiveres jeg af at se og mærke, at en hel klasse er engageret i selve undervisningen. Derfor mener jeg også, at jeg som underviser har et særligt ansvar for, at hele klassen tager del og får mulighed for at bidrage…

Diversitet – Sådan hjælper du dine elever med at huske bedre.

HVORDAN fungerer hukommelsen egentlig, når vi prøver at huske noget, som vi har arbejdet med i en lektion. Nogle gange husker vi det helt tydeligt, andre gange er der langt imellem erindringerne. Du kender sikkert følelsen af at være på vej for at spørge din kollega om et godt…

…se alle atiklerne i vores Bibliotek

Lidt om Lighthouse 

Lighthouse er platformen, hvor vidensdeling og dialog om fremtidens læring er i første række. Nysgerrighed, ydmyghed og humor er nøgleordene i måden, vi arbejder med at gøre os selv og andre endnu klogere på verden rundt om os. Målet er at sætte det største mulige aftryk på den verden, vi lever i for at skabe et miljø, hvor læring og forskning er i højsædet.

Vi opsøger kontinuerligt den nyeste viden og forskning, så vi gør den størst mulige forskel for de mennesker, hvis liv vi berører. Kort sagt skal Lighthouse være stedet, der skaber de optimale rammer om de unge gennem alle de aktører, som er rundt om dem. Så de unge kan blive den bedste udgave af sig selv.

Formål

er et værktøj vi bruger til at skabe en metarefleksion over målet med læringsprocessen…

Mindset

beskriver de grundlæggende syn, vi kan have på vores evner og udviklingsmuligheder…

Systemer

definerer de faste rutiner og strukturer vi etablerer i vores arbejde med klasserumsledelse…

Relationer

beskriver hvordan vi som facilitator kan skabe en ligeværdig og respektfuld relation til vores elever…